Všeobecné obchodní podmínky pro smlouvy o dílo, prodej, montáže a servisy
1. Rozsah a platnost
1.1. Práva a povinnosti upravené v těchto všeobecných obchodních podmínkách se aplikují na právní vztah mezi obchodní společností TRIDO, s.r.o. a jeho zákazníkem, při uzavření smlouvy o dílo, provádění montáže a/nebo servisu, a rovněž při uzavření kupní smlouvy. V níže uvedeném textu se pro účely kupní smlouvy výrazem „dodavatel“ rozumí „prodávající“ a výrazem „odběratel“ se rozumí „kupující“, dále se výrazem „smlouva o dílo“ rozumí „kupní smlouva“ a „dílem“ pojem „zboží“. Pro případ prodeje v kterékoli provozovně jsou zbožím veškeré výrobky a plnění nabízené obchodní společností TRIDO, s.r.o.
1.2. Nebude-li v jednotlivých bodech předmětné smlouvy o dílo stanoveno jinak, platí pro sjednaný obchodní případ mezi odběratelem a dodavatelem níže uvedené všeobecné obchodní podmínky. Odsouhlasením těchto všeobecných obchodních podmínek v konkrétní smlouvě se stávají nedílnou součástí smlouvy o dílo.
1.3. Odchylná ujednání v konkrétní smlouvě mají přednost před ustanovením těchto všeobecných obchodních podmínek, jež nelze jiným způsobem měnit.
1.4. Kontaktní údaje dodavatele: TRIDO, s.r.o., se sídlem Na Brankách 3, 678 01 Blansko, e-mail: info@trido.cz, tel:+420 516 527 211, doručovací adresa je shodná s adresou sídla dodavatele.
2. Vznik smlouvy
2.1. Smlouva vzniká přijetím a akceptováním objednávky odběratele dodavatelem, případně uzavřením písemné smlouvy mezi odběratelem a dodavatelem. Smlouva v písemné formě je doručená druhé straně osobně, poštou, faxem nebo e-mailem. Neodkladné servisní zásahy lze objednat i telefonicky, avšak tyto telefonicky vyžádané servisní zásahy musí odběratel hradit vždy hotově na místě provedeného servisu.
2.2. Na základě takto uzavřených smluv je dodavatel povinen dodat odběrateli dílo ve sjednaném rozsahu, termínu a za sjednanou cenu a odběratel je povinen dílo převzít a uhradit smluvní cenu.
2.3. Termíny plnění smlouvy jsou závazné při splnění platebních podmínek, včasného doplnění potřebných technických parametrů a zajištění stavební připravenosti odběratelem.
2.4. Smlouva je uzavírána v českém jazyce.
3. Předmět díla
3.1. Předmět díla je specifikován v konkrétní smlouvě, závazné objednávce, případně cenové nabídce dodavatele, která tvoří nedílnou součást konkrétní smlouvy. Prvky a provedení, které nejsou ve smlouvě výslovně specifikovány a jsou nezbytné k realizaci díla, provede dodavatel samostatně a není ohledně způsobu provedení vázán pozdějšími pokyny odběratele, dodavatel je v tomto případě vázán pouze výrobními a technologickými postupy a konstrukčním řešením, obvyklým u dodavatele v době provedení díla.
3.2. Je-li dílo prováděno na základě projektové dokumentace dodané odběratelem, nebo pouze na základě údajů uvedených odběratelem, nenese dodavatel žádnou odpovědnost za případnou odchylku výrobku od skutečností zjištěných na místě provedení díla. Případné vícenáklady takto vzniklé, nutné k řádnému provedení díla dle smlouvy, nese v plné výši odběratel.
3.3. Případné změny specifikace budou řešeny pouze formou písemného dodatku. Pokud v důsledku změny díla dojde ke změně původně sjednané ceny díla, zavazují se strany dodatkem upravit i nové určení ceny a termínu dokončení díla.
3.4. Odběratel se zavazuje dílo převzít a zaplatit smluvní cenu
3.5. Odběratel se stává vlastníkem díla dnem uhrazení veškerých finančních závazků vůči dodavateli vyplývajících z předmětné smlouvy, nezbavuje se však odpovědnosti za škody vzniklé dodavateli na předmětu díla, počínaje zahájením montážních prací. Odběratel není oprávněn převést vlastnictví k dílu podle této smlouvy na jiného, dokud je nenabyl. Odběratel má povinnost informovat o výhradě vlastnictví každého dalšího svého obchodního partnera, jemuž bude předmět smlouvy předán.
4. Dodací podmínky pro montáž
4.1. Je-li součástí smlouvy závazek dodavatele provést rovněž montáž zhotoveného díla, je odběratel povinen zajistit stavební připravenost v místě, ve kterém má být montáž provedena, dle požadavků dodavatele a podmínky pro montáž, především zajistí hotový začištěný stavební otvor, konečnou pochůznou podlahu, přívod elektrické energie a případné další stavební úpravy dle požadavků dodavatele. Dále přístupovou cestu a uvolnění prostoru potřebného pro provedení díla v místě montážních nebo servisních prací a v nezbytném rozsahu také zamezení pohybu jiných osob. Při marném výjezdu k montáži zaviněném odběratelem, se tento zavazuje uhradit dodavateli vynaložené náklady. Odběratel se zavazuje potvrdit skutečnost marného výjezdu montážní skupině nebo jinému zástupci dodavatele, a to formou zápisu do montážního deníku nebo do předávacího protokolu. Pokud z důvodů na straně odběratele či jiných osob provádějících práce na stavbě montáž neproběhne najednou bez překážek a přerušení, je dodavatel oprávněn vyúčtovat vícenáklady vzniklé přerušením montáže a je oprávněn posunout termín dokončení díla dle vytíženosti svých kapacit. Vícenáklady budou účtovány sazbou dopravy 16,- Kč/km tam i zpět, servisní práce 780,- Kč/osoba/hod. Ceny jsou bez DPH. Ve výše uvedených případech nenastává prodlení dodavatele s provedením díla.
5. Provedení díla, dodací lhůty
5.1. Doba dodání díla sjednaná ve smlouvě se prodlužuje minimálně o dobu prodlení odběratele s úhradou zálohy na cenu díla, o dobu prodlení odběratele se zajištěním stavební připravenosti díla dle článku 4. a o dobu, po kterou nebylo možno dílo provádět z důvodu spočívajících na straně odběratele (neposkytnutí součinnosti, dodatečně zjištěné závady ve stavební připravenosti místa montáže). Doba provedení díla se prodlužuje dále v případě změny předmětu díla dle článku 3.3., a to přiměřeně rozsahu dohodnutých změn díla.
5.2. V případě prodlení dodavatele s termínem plnění bez zavinění odběratele, je dodavatel povinen za každý den prodlení snížit cenu o 0,1% z předmětné smluvní ceny.
5.3. Odběratel je povinen ve sjednané lhůtě, nejméně však 3 pracovní dny před nástupem na montáž písemně potvrdit zajištění stavební připravenosti pro montáž v souladu s článkem 4. Neobdrží-li dodavatel toto potvrzení odběratele, není povinen dodržet termín plnění sjednaný smlouvou o dílo. Pozdější změna termínu je možná pouze na základě vzájemné dohody stran.
5.4. Pokud dojde v průběhu provádění díla k prodlení dodavatele z důvodu vzniku okolnosti zprošťující odpovědnosti dle § 2913 občanského zákoníku (zejména válka, epidemie, opatření vlády při epidemii, přírodní katastrofy, výpadky dodávek energií, stávky), prodlužuje se sjednaná doba provedení díla přiměřeně době a okolnostem prodlení. O okolnost zprošťující odpovědnosti jde, pokud nastane mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka, která nastala nezávisle na vůli dodavatele a brání mu ve splnění povinnosti.
6. Předání a převzetí díla, užívání díla a přechod nebezpečí škody na díle
6.1. Odběratel je povinen zajistit převzetí díla oprávněnou osobou v dohodnutý den předání díla v místě provedení díla. V pochybnostech se má za to, že osoba přebírající dílo a podepsaná na dodacím listě byla za odběratele oprávněna dílo převzít. Nedostaví-li se odběratel, případně osoba oprávněna zastupovat odběratele, v dohodnutém termínu k převzetí díla, nastávají účinky předání a převzetí díla bez výhrad.
6.2. Odběratel je povinen převzít dílo i s drobnými vadami a nedodělky, které nebrání řádnému užívání díla, tím nejsou dotčena práva odběratele z vadného plnění. Dodavatel se zavazuje případné drobné vady a nedodělky díla odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dní od převzetí díla odběratelem, je-li to technologicky možné.
6.3. Odběratel je povinen užívat dílo v souladu s návodem k obsluze a údržbě díla, případně dalšími doporučeními dodavatele. Odběratel zejména zajistí pravidelnou údržbu díla provedením servisní prohlídky v intervalech stanovených dodavatelem v návodu k obsluze a údržbě díla. Návod k obsluze a údržbě díla předá dodavatel odběrateli současně s předáním díla.
7. Platební podmínky a cena
7.1. Odběratel je povinen zaplatit cenu díla určenou ve smlouvě a jejích dodatcích. Objeví-li se při provádění díla potřeba prací do rozpočtu nezahrnutých, které nebyly předvídatelné v době uzavření smlouvy, (případně požadované dodatečně odběratelem), může dodavatel požadovat přiměřené zvýšení ceny. V případě, kdy potřeba víceprací vyjde najevo až v průběhu montáže výrobku, lze navýšení ceny díla odsouhlasit i písemným záznamem do předávacího protokolu/ dodacího listu podepsaným oběma stranami.
7.2. Při podpisu smlouvy o dílo stanoví dodavatel výši zálohy a tuto částku uvede do smlouvy. Záloha je splatná buďto hotově při podpisu smlouvy, nebo převodem na účet dodavatele v termínu uvedeném ve smlouvě, jinak do 10 dnů od podpisu smlouvy.
7.3. Doplatek ceny díla (rozdíl sjednané ceny díla a uhrazené zálohy) je odběratel povinen uhradit v hotovosti při předání díla k rukám montážního technika dodavatele. Dodavatel vystaví na přijatou platbu příjmový pokladní doklad a předá odběrateli Záruční list a veškeré doklady nutné k řádnému užívání díla. Dodavatel vystaví fakturu na požadavek odběratele, tato bude zaslána na adresu odběratele.
7.4. Je-li ve smlouvě dohodnut doplatek ceny díla na základě vystavené faktury s náležitostmi daňového dokladu, provede ji odběratel ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře.
7.5. V případě prodlení odběratele s úhradou jakéhokoli finančního závazku vůči dodavateli je odběratel povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 0,1% z dlužné částky denně.
7.6. Drobné vady a nedodělky díla, které nebrání řádnému převzetí a užívání díla (viz. článek 6.2.), jakož i případné pozdější uplatnění reklamace díla, nemá vliv na povinnost odběratele zaplatit sjednanou cenu díla v plné výši a stanovené lhůtě splatnosti.
7.7. Je-li odběratel v prodlení se splněním povinnosti umožnit dodavateli řádnou montáž např. prodlením se stavební připraveností, s úhradou zálohy, nebo jiné již dříve splatné faktury, není dodavatel povinen nastoupit na montáž ve sjednaném termínu a je oprávněn požadovat skladné za každý připravený výrobek ve výši 400,- Kč za každý den prodlení odběratele.
7.8. V případě, že odběratel je tzv. distributorem zboží dodavatele, tedy objednává zboží u dodavatele za účelem jeho dalšího prodeje, případně rovněž provedení montáže u svého zákazníka, platí následující zvláštní pravidla:
- Sleva z ceníkové ceny (rabat) je dodavatelem poskytnuta odběrateli na kompenzaci nákladů spojených s marketingem, prodejem, manipulací, přepravou, montáží a záručním servisem.
- Je-li odběratel v prodlení s hrazením dluhů vůči dodavateli, nelze uplatňovat akční slevy a skonto za platbu předem.
- Každá ze stran nese při vyřizování reklamace svoje náklady na vlastní účet. Dodavatel nehradí odběrateli ušlý zisk, pokuty, penále a ani jiné náklady související s reklamacemi.
8. Jakost, záruka
8.1. Poskytovatelem záruky je obchodní společnost TRIDO, s.r.o.
8.2. Příjemcem záruky je odběratel, který si od dodavatele dílo převzal a zaplatil. Zákazníci jiných právních subjektů musí svou případnou reklamaci uplatňovat u svých smluvních partnerů.
8.3. Zjevné vady je odběratel povinen uplatnit nejpozději při převzetí díla. Skryté vady je odběratel oprávněn uplatnit v průběhu záruční lhůty a zároveň po úplném uhrazení ceny díla.
8.4. Odběratel je povinen dílo při předání řádně prohlédnout, zkontrolovat jeho množství i jakost a dodavateli ihned oznámit zjevné vady či množstevní rozdíly. Dodavatel (ani jeho smluvní přepravce) nijak neodpovídá za zjevné vady a kvantitativní rozdíly, které budou zjištěny a uplatněny později. Takovéto vady také nemohou být uznány jako oprávněná reklamace.
8.5. Každá reklamace díla musí být uplatněna bez zbytečného odkladu po zjištění vady, aby bylo zabráněno zhoršení rozsahu vzniklé vady, či vzniku dalších škod. Odběratel je povinen zajistit dílo ve stavu, kdy zjistil vadu, a neprodleně uplatnit reklamaci. Dílo s vadou musí být zajištěno tak, aby byla možná případná kontrola reklamované vady zástupcem dodavatele. O nutnosti kontroly na místě rozhoduje výhradně dodavatel. Odběratel nesmí odstraňovat vady vlastními silami kromě zásahů, které zabrání havárii nebo předejdou vzniku škody. Při nedodržení povinnosti včasného oznámení neodpovídá dodavatel za další vzniklé škody a není ani povinen reklamaci přijmout.
8.6. Reklamace musí být uplatněna písemně prokazatelnou formou např. doporučeným dopisem na adresu sídla dodavatele, nebo e mailem. Reklamace výrobků dodaných s montáží uplatňuje odběratel na adrese servis@trido.cz. Ostatní reklamace uplatňuje odběratel na adrese reklamace@trido.cz. Reklamaci vždy uplatňuje s uvedením:
- čísla zakázky,
- podrobného popisu reklamované vady, dle možnosti včetně fotodokumentace,
- přesné adresy, jména a tel. kontaktu na reklamujícího
- přesné adresy (nebo určení GPS) místa montáže či místa plnění,
Upozornění: Ústní a telefonické oznámení závady není považováno za řádně uplatněnou reklamaci!
8.7. Lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dnů.
8.8. Nebude-li uplatněna reklamace včas a řádným způsobem, nebo je-li neoprávněná, může být odmítnuta a dodavatel je oprávněn požadovat úhradu veškerých nákladů, vynaložených při vyřizování reklamace (zejména cestovné, poštovné, provozní náklady, náklady na znalecké posudky atd.) a v případě provedení opravy i nákladů na opravu výrobku (předmětu díla, výrobku nebo jeho části). Odběratel se zavazuje tyto náklady uhradit.
8.9. Pokud odběratel požaduje prověření rozhodnutí o oprávněnosti, či zamítnutí reklamace nezávislými osobami či úřady, hradí náklady spojené i s odběry vzorků a provedením zkoušek. Odběratel hradí náklady na zkoušky a posudky v případě, že výsledky takto provedených nezávislých expertíz nevyhoví příslušným technickým předpisům a normám.
8.10. Smluvní záruční doba začíná běžet předáním a převzetím díla. Konec smluvní záruční doby nastane uplynutím 24 měsíců od předání díla.
8.11. Smluvní záruční doba na opravy a servis je 6 měsíců.
8.12. Dodavatel odpovídá odběrateli za vady díla dle § 2615 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (NOZ). Podmínkou pro uplatnění záruky je předložení záručního listu s potvrzenými předepsanými servisními prohlídkami; to neplatí pro odběratele, který je spotřebitelem.
8.13. Záruka se nevztahuje na vady u zlevněného zboží a zboží použitého, pro které bylo zboží zlevněno, nebo vznikly běžným používáním a tyto skutečnosti byly již při prodeji známy.
8.14. Dodavatel neodpovídá za vady, které vzniknou v průběhu záruční lhůty v důsledku neodborných zásahů ze strany odběratele, a dále v případech uvedených v záručním listě. Dodavatel neodpovídá za přirozené opotřebení výrobku způsobené jeho obvyklým užíváním, za vady způsobené chemickými vlivy a vady způsobené užíváním výrobku k jiným účelům, než uvedeno ve smlouvě, nebo k nimž se daný výrobek užívá obvykle. Dodavatel neodpovídá ani za vady způsobené neodborným zásahem, nedodržením zásad pro používání (zejména nedodržováním podmínek a pokynů stanovených v návodu k obsluze a údržbě), nevhodnou obsluhou, neodbornou montáží (montáží jinou osobou než autorizovaným dodavatelem nebo pokud nebyla montáž provedena dle montážního návodu) či nesprávným používáním a za vady způsobené zásahem třetí osoby, či z důvodů vnější události (zejména vyšší mocí, např. živelná katastrofa; krádež apod.). Tyto závady budou odstraněny pouze na náklady odběratele.
8.15. Dodavatel neodpovídá za poškození zboží nebo díla způsobené vadou stavební konstrukce nebo vzniklé při navazujících pracích na stavbě, vč. působení stavební chemie a materiálů spojených se stavbou (např. stavební směsi, stavební prach apod.) nebo způsobené vlhkostí nevyzrálé stavby.
8.16. O vadu se nejedná v těchto případech:
- Běžné technické vlastnosti a tolerance
- Povrchové a estetické nedostatky, které nelze pozorovat za denního světla pouhým okem ze vzdálenosti nejméně 1,5 metru
- Přirozené opotřebení způsobené používáním
- Limity běžného opotřebení lze najít v servisní knížce (např. počet garantovaných cyklů apod.)
8.17. Postup při výměně reklamovaných dílů:
- Odběratel a dodavatel se mohou dohodnout na řešení reklamace dočasnou výměnou zboží nebo vadného dílu výrobku (např. pohon vrat) ještě před kontrolou reklamovaného dílu. Odesláním náhradního dílu dodavatelem odběrateli není ještě reklamace uznána a reklamační řízení není uzavřeno.
- V případě, že odběrateli bude zaslán náhradní díl, musí být demontovaný reklamovaný díl zaslán neodkladně dodavateli na adresu jeho sídla. Dodavatel na dodaném reklamovaném dílu prověří oprávněnost reklamace. Uzná-li dodavatel reklamaci jako oprávněnou, odběratel si již zaslaný díl trvale ponechá jako výměnu za díl vadný. Tímto reklamační řízení končí.
- Reklamovaný díl zaslaný odběratelem dodavateli musí být řádně zabalen, aby při jeho přepravě nedošlo k jeho poškození, musí být kompletní, nepoškozen a označen číslem zakázky a údaji o odběrateli. Balení musí být zvoleno přiměřeně k charakteru zaslaného reklamovaného dílu, především k jeho rozměrům, hmotnosti a pevnostním vlastnostem.
- V případě, že reklamace nebude uznána jako oprávněná, nebo pokud odběratel nedoručí do sídla dodavatele reklamovaný díl do 21 kalendářních dnů od obdržení náhradního dílu, bude zaslaný náhradní díl odběrateli vyfakturován v plné hodnotě, včetně souvisejících nákladů, bez možnosti zaslaný náhradní díl vrátit. Tímto je reklamační řízení uzavřené se zamítavým výsledkem. Na reklamované zboží a díly doručené dodavateli po uplynutí lhůty 21 kalendářních dnů nebude brán zřetel, neboť již nebude možné provést posouzení a řádné vyřízení reklamace.
- Na vyměněný náhradní díl ve výrobku poskytuje dodavatel záruku v délce 6 měsíců, nebo do konce uplynutí zbývající záruční doby na celé dílo, a to podle toho, která doba je delší.
8.18. Jde-li o odběratele-spotřebitele ve smyslu § 419 NOZ, platí při uplatňování práv z vadného plnění tato zvláštní pravidla:
- odběratel-spotřebitel může uplatnit práva z vadného plnění písemně na adresu sídla dodavatele, e-mailovou zprávou na adresu reklamace@trido.cz anebo telefonicky na tel. číslo: +420 516 527 464
- odběratel-spotřebitel může uplatnit právo z vadného plnění do 24 měsíců od převzetí díla. Pokud se vada projeví v průběhu jednoho roku od převzetí díla, má se za to, že dílo bylo vadné již při převzetí.
- vytkl-li odběratel-spotřebitel vadu díla oprávněně, neběží záruční doba po dobu, po kterou nemohl dílo používat.
- má-li dílo vadu, může odběratel-spotřebitel požadovat bezplatné odstranění vady. Podle své volby, může kupující-spotřebitel žádat opravu vady nebo dodání nového díla bez vady. Dodavatel může volbu kupujícího-spotřebitele odmítnout, je-li požadavek nemožný nebo nepřiměřeně nákladný, zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady a současně aby kupujícímu-spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední i povaha zboží a účel, pro který odběratel-spotřebitel zboží koupil.
- odběratel-spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu z ceny díla nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- dodavatel vadu neoprávněně odmítl odstranit nebo ji neodstranil.
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy,
- je z prohlášení dodavatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro odběratele- spotřebitele
- po marném uplynutí lhůty 30 dnů, pokud se odběratel-spotřebitel nedohodne s dodavatelem na delší lhůtě.
- odběratel-spotřebitel však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada díla jen nevýznamná.
- Dodavatel si vyhrazuje právo k posouzení odstranitelnosti vady díla a oprávněnosti reklamace.
- Dodavatel oznámí nejpozději do 30 dnů po obdržení písemné reklamace, zda reklamaci uznává nebo z jakých důvodů ji neuznává a v jakém rozsahu.
- Náklady na převzetí díla nebo zboží k odstranění vady nese dodavatel, a to včetně nákladů na demontáž díla nebo zboží a montáž opraveného díla nebo zboží, odběratel pak má právo na úhradu nákladů spojených s uplatněním práva z vadného plnění
9. Odstoupení od smlouvy
9.1. Odběratel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že dodavatel poruší ustanovení smlouvy nebo těchto všeobecných obchodních podmínek podstatným způsobem. O podstatné porušení povinností dodavatele se jedná zejména v těchto případech:
- dodavatel je v prodlení s dokončením a předáním díla po dobu více jak 30 pracovních dní, aniž toto prodlení nastalo v důsledku prodlení odběratele nebo vyšší moci a dodavatel nedokončí a nepředá dílo odběrateli ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu odběratelem,
- zhotovené dílo je nezpůsobilé ke smluvenému nebo obvyklému účelu použití a dodavatel neodstraní takovouto vadu díla ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu odběratelem.
9.2. Dodavatel je oprávněn od smlouvy odstoupit, jestliže:
- odběratel je v prodlení s úhradou zálohy na cenu díla po dobu delší jak 10 dní,
- odběratel je v prodlení s úhradou doplatku ceny díla po dobu delší jak 10 dní od data splatnosti a neuhradí doplatek ceny díla ani v dodatečné lhůtě na písemnou výzvu dodavatele,
- je-li zahájeno insolvenční řízení vůči odběrateli, nebo na majetek odběratele prohlášen konkurs,
- odběratel je v prodlení s převzetím díla po dobu delší jak 30 dní,
- při opakovaném nedodržení stavební připravenosti ze strany odběratele dle čl. 4.1.
- z důvodu stavební nepřipravenosti po dobu delší jak 30 dní po uplynutí termínu sjednaného ve smlouvě jako doba plnění,
- odběratel trvá na provedení díla podle zřejmě nevhodného příkazu odběratele nebo s použitím zřejmě nevhodné věci i po upozornění dodavatele,
- nastane jakýkoli jiný důvod odstoupení od smlouvy ze strany dodavatele uvedený ve smlouvě, VOP nebo právních předpisech.
9.3. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a doručeno druhé straně, přičemž účinky odstoupení nastávají okamžikem jeho doručení druhé smluvní straně.
9.4. Odběratel, který je spotřebitelem, má právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, jde-li o smlouvu uzavřenou distančním způsobem (např. e-mailem) nebo mimo prostory obvyklé pro dodavatelovo podnikání. Odstoupení od smlouvy provede odběratel spotřebitel tak, že v písemné formě odešle poštovní zásilkou na adresu dodavatele: TRIDO, s.r.o., Na Brankách 3, 678 01 Blansko, a to s textem: „odstupuji/odstupujeme tímto od smlouvy o dílo uzavřené dne … “ (uvede se datum uzavření smlouvy, adresa odběratele, jméno a příjmení odběratele a datum odstoupení); odstoupení lze provést také elektronicky s výše uvedenými náležitostmi e-mailovou zprávou zaslanou na e-mailovou adresu reklamace@trido.cz.
9.5. Započal-li dodavatel na výslovnou žádost odběratele spotřebitele s prováděním díla před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a odběratel využil své právo odstoupit od smlouvy o dílo dle předchozího ustanovení, uhradí odběratel dodavateli poměrnou část sjednané ceny díla za provedení díla do okamžiku odstoupení od smlouvy.
9.6. Odstoupením od smlouvy nejsou dotčeny nároky dodavatele na úhradu smluvních pokut a náhradu škody spočívající v nákladech dosud vynaložených na provedení díla a ušlý zisk. Jestliže dílo bylo v době odstoupení od smlouvy již provedeno, je odběratel povinen uhradit dodavateli též náklady na demontáž, dopravu a uskladnění předmětu díla.
9.7. Smluvní strany jsou povinny provést vzájemné vypořádání svých závazků ve lhůtě 90 dní od ukončení smlouvy odstoupením, za tím účelem jsou povinni si poskytnout nezbytnou součinnost.
10. Závěrečná ustanovení
10.1. Obě smluvní strany se dohodly, že všechny jejich spory vznikající a související s touto smlouvou budou rozhodovány s konečnou platností v rozhodčím řízení u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky podle jeho Řádu a Pravidel a dle zásad spravedlnosti jedním rozhodcem jmenovaným žalující stranou ze seznamu rozhodců vedeným Rozhodčím soudem při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky; to neplatí pro spory s odběratelem spotřebitelem, které budou rozhodování vždy výhradně v soudním řízení před obecnými soudy.
10.2. Právní vztahy těmito podmínkami výslovně neupravené, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (NOZ) a souvisejících právních předpisů.
10.3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást pro smlouvy o dílo, montáže a servisy, které na tyto VOP odkazují a činí je jejich nedílnou součástí. Součástí těchto smluv jsou vždy Všeobecné obchodní podmínky účinné ke dni uzavření uvedených smluv.
10.4. Aktuální vzorové znění Všeobecných obchodních podmínek je vždy k dispozici na www.trido.cz. Změny Všeobecných obchodních podmínek lze činit pouze na základě písemné dohody stran písemnou dohodou v konkrétní smlouvě.
10.5. Dodavatel se zprostí odpovědnosti za škodu způsobenou odběrateli, prokáže-li, že mu ve splnění povinností trvale nebo dočasně zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli, např. vyšší moc, zásahy státu, provozní, dopravní a energetické poruchy, poruchy systému elektronického obchodu, stávky či výluky. Tyto okolnosti jsou důvodem k odkladu plnění smluvních povinností na straně dodavatele po dobu a v rozsahu účinnosti těchto okolností. Totéž platí, i když uvedené okolnosti nastaly u subdodavatelů dodavatele.
10.6. Odběratel se zavazuje neprodleně oznámit dodavateli jakékoliv změny, týkající se jeho oprávnění k podnikatelské činnosti, daňových povinností (zejména změnu DIČ a správce daně), jeho platného účtu a bankovního spojení a vzniku platební neschopnosti. V případě vzniku platební neschopnosti odběratele se veškeré pohledávky dodavatele vůči odběrateli stávají splatnými v den, kdy se dodavatel o této platební neschopnosti dozvěděl. Dodavatel je oprávněn v tomto případě žádat okamžité vrácení dosud nezaplacené části díla.
10.7. Pokud odběratel odepře či zmaří doručení listiny od dodavatele, je doručovaná listina účinně doručena dnem tohoto odepření či zmaření.
10.8. Odběratel Veškeré informace týkající se ochrany osobních údajů v souvislosti s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES ( dále jen „nařízení“) a také zavedená opatření na zajištění souladu postupů společnosti TRIDO, s.r.o. s nařízením a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů jsou zveřejněny na internetové stránce www.trido.cz/gdpr (sekce „zásady zpracování osobních údajů“).
10.9. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů:
- Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je v souladu s § 20e písm. d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“) Česká obchodní inspekce. Internetová stránka tohoto subjektu je www.coi.cz,
- Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb za podmínek stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele,
- Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje na návrh spotřebitele. Návrh musí podle § 20n odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele obsahovat:
- identifikační údaje stran sporu,
- úplné a srozumitelné vylíčení rozhodných skutečností,
- označení, čeho se navrhovatel domáhá,
- datum, kdy navrhovatel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u dodavatele poprvé,
- prohlášení, že ve věci nerozhodl soud, nebyl vydán rozhodčí nález a nebyla uzavřena dohoda stran v rámci mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a ani nebylo zahájeno řízení před soudem, rozhodčí řízení nebo mimosoudní řešení spotřebitelského sporu podle tohoto zákona,
- datum a podpis navrhovatele.
K návrhu se přiloží doklad o skutečnosti, že se navrhovateli nepodařilo spor vyřešit s druhou stranou přímo, a další písemnosti dokládající tvrzené skutečnosti, jsou-li k dispozici. K návrhu se přiloží plná moc, je-li navrhovatel zastoupen na základě plné moci. Návrh lze podat písemně nebo ústně do protokolu anebo elektronicky prostřednictvím on line formuláře uvedeného na internetových stránkách České obchodní inspekce, podepsaný uznávaným elektronickým podpisem nebo zaslaný prostřednictvím datové schránky osoby, jež návrh podává. Navrhovatel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u dodavatele poprvé,
- Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu musí být ukončeno do 90 dnů od jeho zahájení. U zvlášť složitých sporů lze tuto lhůtu prodloužit, a to nejvýše o dalších 90 dnů,
- Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu končí jedním z těchto způsobů:
- uzavřením dohody stran sporu,
- jednostranným prohlášením spotřebitele o ukončení účasti na řešení sporu oznámeným České obchodní inspekci nebo pověřenému subjektu,
- smrtí, prohlášením za mrtvého, prohlášením za nezvěstného nebo zánikem jedné ze stran sporu bez právního nástupce,
- marným uplynutím lhůty 90 dnů pro ukončení mimosoudního spotřebitelského sporu,
- odmítnutím návrhu ve smyslu § 20q zákona o ochraně spotřebitele.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky pro smlouvy o dílo, prodej, montáže a servisy jsou účinné od 6. 1. 2023 a nahrazují Všeobecné obchodní podmínky vydané dříve.
V Blansku 22. března 2023
za TRIDO, s.r.o.
Ing. Miroslav Hasa, jednatel
Reklamační řád
Výtah ustanovení ze Všeobecných obchodních podmínek týkající se reklamací ze smluv o dílo, prodej, montáže a servisy
1. Úvod
1.1. Reklamace jsou řešeny ve článku 8. Jakost, záruka ve Všeobecných obchodních podmínkách pro smlouvy o dílo, prodej, montáže a servisy. Reklamační řád je výpisem těchto podmínek doplněný o doporučený vzor uplatnění reklamace, který usnadní a urychlí vyřízení reklamace.
1.2. Tento Reklamační řád se uplatňuje při uzavření smlouvy o dílo, provádění montáže a/nebo servisu, a rovněž při uzavření kupní smlouvy. V níže uvedeném textu se pro účely kupní smlouvy výrazem „zhotovitel“ rozumí „prodávající“ a výrazem „objednatel“ se rozumí „kupující“, dále se výrazem „smlouva o dílo“ rozumí „kupní smlouva“ a „dílem“ pojem „zboží“.
2. Základní ustanovení
2.1. Poskytovatelem záruky je obchodní společnost TRIDO, s.r.o.
2.2. Příjemcem záruky je odběratel, který si od dodavatele dílo převzal a zaplatil. Zákazníci jiných právních subjektů musí svou případnou reklamaci uplatňovat u svých smluvních partnerů.
3. Podmínky reklamace
3.1. Zjevné vady je odběratel povinen uplatnit nejpozději při převzetí díla. Skryté vady je odběratel oprávněn uplatnit v průběhu záruční lhůty a zároveň po úplném uhrazení ceny díla.
3.2. Odběratel je povinen dílo při předání řádně prohlédnout, zkontrolovat jeho množství i jakost a dodavateli ihned oznámit zjevné vady či množstevní rozdíly. Dodavatel (ani jeho smluvní přepravce) nijak neodpovídá za zjevné vady a kvantitativní rozdíly, které budou zjištěny a uplatněny později. Takovéto vady také nemohou být uznány jako oprávněná reklamace.
3.3. Každá reklamace díla musí být uplatněna bez zbytečného odkladu po zjištění vady, aby bylo zabráněno zhoršení rozsahu vzniklé vady, či vzniku dalších škod. Odběratel je povinen zajistit dílo ve stavu, kdy zjistil vadu, a neprodleně uplatnit reklamaci. Dílo s vadou musí být zajištěno tak, aby byla možná případná kontrola reklamované vady zástupcem dodavatele. O nutnosti kontroly na místě rozhoduje výhradně dodavatel. Odběratel nesmí odstraňovat vady vlastními silami kromě zásahů, které zabrání havárii nebo předejdou vzniku škody. Při nedodržení povinnosti včasného oznámení neodpovídá dodavatel za další vzniklé škody a není ani povinen reklamaci přijmout.
3.4. Reklamace musí být uplatněna písemně prokazatelnou formou např. doporučeným dopisem na adresu sídla dodavatele, nebo e mailem. Reklamace výrobků dodaných s montáží uplatňuje odběratel na adrese servis@trido.cz. Ostatní reklamace uplatňuje odběratel na adrese reklamace@trido.cz. Reklamaci vždy uplatňuje s uvedením:
- čísla zakázky,
- podrobného popisu reklamované vady, dle možnosti včetně fotodokumentace,
- přesné adresy, jména a tel. kontaktu na reklamujícího
- přesné adresy (nebo určení GPS) místa montáže či místa plnění,
Upozornění: Ústní a telefonické oznámení závady není považováno za řádně uplatněnou reklamaci!
3.5. Lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dnů.
3.6. Nebude-li uplatněna reklamace včas a řádným způsobem, nebo je-li neoprávněná, může být odmítnuta a dodavatel je oprávněn požadovat úhradu veškerých nákladů, vynaložených při vyřizování reklamace (zejména cestovné, poštovné, provozní náklady, náklady na znalecké posudky atd.) a v případě provedení opravy i nákladů na opravu výrobku (předmětu díla, výrobku nebo jeho části). Odběratel se zavazuje tyto náklady uhradit.
3.7. Pokud odběratel požaduje prověření rozhodnutí o oprávněnosti, či zamítnutí reklamace nezávislými osobami či úřady, hradí náklady spojené i s odběry vzorků a provedením zkoušek. Odběratel hradí náklady na zkoušky a posudky v případě, že výsledky takto provedených nezávislých expertíz nevyhoví příslušným technickým předpisům a normám.
3.8. Smluvní záruční doba začíná běžet předáním a převzetím díla. Konec smluvní záruční doby nastane uplynutím 24 měsíců od předání díla.
3.9. Smluvní záruční doba na opravy a servis je 6 měsíců.
3.10. Dodavatel odpovídá odběrateli za vady díla dle § 2615 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (NOZ). Podmínkou pro uplatnění záruky je předložení záručního listu s potvrzenými předepsanými servisními prohlídkami; to neplatí pro odběratele, který je spotřebitelem.
3.11. Záruka se nevztahuje na vady u zlevněného zboží a zboží použitého, pro které bylo zboží zlevněno, nebo vznikly běžným používáním a tyto skutečnosti byly již při prodeji známy.
4. Odpovědnost za vady zboží nebo díla
4.1. Dodavatel neodpovídá za vady, které vzniknou v průběhu záruční lhůty v důsledku neodborných zásahů ze strany odběratele, a dále v případech uvedených v záručním listě. Dodavatel neodpovídá za přirozené opotřebení výrobku způsobené jeho obvyklým užíváním, za vady způsobené chemickými vlivy a vady způsobené užíváním výrobku k jiným účelům, než uvedeno ve smlouvě, nebo k nimž se daný výrobek užívá obvykle. Dodavatel neodpovídá ani za vady způsobené neodborným zásahem, nedodržením zásad pro používání (zejména nedodržováním podmínek a pokynů stanovených v návodu k obsluze a údržbě), nevhodnou obsluhou, neodbornou montáží (montáží jinou osobou než autorizovaným dodavatelem nebo pokud nebyla montáž provedena dle montážního návodu) či nesprávným používáním a za vady způsobené zásahem třetí osoby, či z důvodů vnější události (zejména vyšší mocí, např. živelná katastrofa; krádež apod.). Tyto závady budou odstraněny pouze na náklady odběratele.
4.2. Dodavatel neodpovídá za poškození zboží nebo díla způsobené vadou stavební konstrukce nebo vzniklé při navazujících pracích na stavbě, vč. působení stavební chemie a materiálů spojených se stavbou (např. stavební směsi, stavební prach apod.) nebo způsobené vlhkostí nevyzrálé stavby.
4.3. O vadu se nejedná v těchto případech:
- Běžné technické vlastnosti a tolerance
- Povrchové a estetické nedostatky, které nelze pozorovat za denního světla pouhým okem ze vzdálenosti nejméně 1,5 metru
- Přirozené opotřebení způsobené používáním
- Limity běžného opotřebení lze najít v servisní knížce (např. počet garantovaných cyklů apod.)
5. Postup při výměně reklamovaných dílů
- Odběratel a dodavatel se mohou dohodnout na řešení reklamace dočasnou výměnou zboží nebo vadného dílu výrobku (např. pohon vrat) ještě před kontrolou reklamovaného dílu. Odesláním náhradního dílu dodavatelem odběrateli není ještě reklamace uznána a reklamační řízení není uzavřeno.
- V případě, že odběrateli bude zaslán náhradní díl, musí být demontovaný reklamovaný díl zaslán neodkladně dodavateli na adresu jeho sídla. Dodavatel na dodaném reklamovaném dílu prověří oprávněnost reklamace. Uzná-li dodavatel reklamaci jako oprávněnou, odběratel si již zaslaný díl trvale ponechá jako výměnu za díl vadný. Tímto reklamační řízení končí.
- Reklamovaný díl zaslaný odběratelem dodavateli musí být řádně zabalen, aby při jeho přepravě nedošlo k jeho poškození, musí být kompletní, nepoškozen a označen číslem zakázky a údaji o odběrateli. Balení musí být zvoleno přiměřeně k charakteru zaslaného reklamovaného dílu, především k jeho rozměrům, hmotnosti a pevnostním vlastnostem.
- V případě, že reklamace nebude uznána jako oprávněná, nebo pokud odběratel nedoručí do sídla dodavatele reklamovaný díl do 21 kalendářních dnů od obdržení náhradního dílu, bude zaslaný náhradní díl odběrateli vyfakturován v plné hodnotě, včetně souvisejících nákladů, bez možnosti zaslaný náhradní díl vrátit. Tímto je reklamační řízení uzavřené se zamítavým výsledkem. Na reklamované zboží a díly doručené dodavateli po uplynutí lhůty 21 kalendářních dnů nebude brán zřetel, neboť již nebude možné provést posouzení a řádné vyřízení reklamace.
- Na vyměněný náhradní díl ve výrobku poskytuje dodavatel záruku v délce 6 měsíců, nebo do konce uplynutí zbývající záruční doby na celé dílo, a to podle toho, která doba je delší.
6. Ostatní ustanovení
6.1. Jde-li o odběratele-spotřebitele ve smyslu § 419 NOZ, platí při uplatňování práv z vadného plnění tato zvláštní pravidla:
- odběratel-spotřebitel může uplatnit práva z vadného plnění písemně na adresu sídla dodavatele, e-mailovou zprávou na adresu reklamace@trido.cz anebo telefonicky na tel. číslo: +420 516 527 464
- odběratel-spotřebitel může uplatnit právo z vadného plnění do 24 měsíců od převzetí díla. Pokud se vada projeví v průběhu jednoho roku od převzetí díla, má se za to, že dílo bylo vadné již při převzetí.
- vytkl-li odběratel-spotřebitel vadu díla oprávněně, neběží záruční doba po dobu, po kterou nemohl dílo používat.
- má-li dílo vadu, může odběratel-spotřebitel požadovat bezplatné odstranění vady. Podle své volby, může kupující-spotřebitel žádat opravu vady nebo dodání nového díla bez vady. Dodavatel může volbu kupujícího-spotřebitele odmítnout, je-li požadavek nemožný nebo nepřiměřeně nákladný, zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady a současně aby kupujícímu-spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední i povaha zboží a účel, pro který odběratel-spotřebitel zboží koupil.
- odběratel-spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu z ceny díla nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- dodavatel vadu neoprávněně odmítl odstranit nebo ji neodstranil.
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy,
- je z prohlášení dodavatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro odběratele- spotřebitele
- po marném uplynutí lhůty 30 dnů, pokud se odběratel-spotřebitel nedohodne s dodavatelem na delší lhůtě.
- odběratel-spotřebitel však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada díla jen nevýznamná.
- Dodavatel si vyhrazuje právo k posouzení odstranitelnosti vady díla a oprávněnosti reklamace.
- Dodavatel oznámí nejpozději do 30 dnů po obdržení písemné reklamace, zda reklamaci uznává nebo z jakých důvodů ji neuznává a v jakém rozsahu.
- Náklady na převzetí díla nebo zboží k odstranění vady nese dodavatel, a to včetně nákladů na demontáž díla nebo zboží a montáž opraveného díla nebo zboží, odběratel pak má právo na úhradu nákladů spojených s uplatněním práva z vadného plnění
6.2 Vzor formuláře pro uplatnění reklamace - Reklamační protokol - stáhnete na: https://www.trido.cz/vseobecne-obchodni-podminky.
V Blansku 6. ledna 2023
za TRIDO, s.r.o.
Ing. Miroslav Hasa, jednatel
Všeobecné obchodní podmínky TRIDO ke stažení ve formátu PDF.
Reklamační řád TRIDO ke stažení ve formátu PDF.
Starší verze VOP
Reklamační protokol TRIDO ke stažení ve formátu PDF.